AKTUALNOŚCI
10 września uczniowie klas VII i VIII w CKiB w Osiecznej obejrzeli zorganizowaną przez Towarzystwo Ziemi Osieckiej, Gminę Osieczna i Miejskie Biuro Wystaw Artystycznych w Lesznie wystawę pt. „Malarstwo Jerzego Pohla”. O twórczości osieckiego artysty ciekawie opowiedziała kuratorka wystawy – Pani Danuta Stemplewska. Uczniowie z zainteresowaniem obejrzeli prace Jerzego Pohla, przekonując się, że jako artysta miał wiele twarzy. Podziwiali pejzaże przedstawiające urokliwe zakątki powiatu leszczyńskiego i portrety. Największą uwagę zwróciły jednak obrazy nieoczywiste, które można zaliczyć do realizmu metaforycznego. To one zrodziły wiele pytań i prób interpretacji.
6 września klasy I-III uczestniczyły w spotkaniach, których celem było pogłębienie wiedzy na temat dróg rozpowszechniania się wirusów. Tematyka zajęć była ściśle związana z działaniami na rzecz zahamowania pandemii koronawirusa SARS- CoV-2. Każda z wychowawczyń przygotowała zajęcia w formie dostosowanej do możliwości i wieku uczniów.
Klasa Ia z Panią Małgorzatą Suszek obejrzała krótką prezentację na temat COVID-19, by łatwiej zrozumieć, co to koronawirus i jak się przed nim bronić. Uczniowie utrwalili etapy mycia rąk z pomocą wiersza „Najpierw rączkom umyj brzuszki…”. Następnie rozmawiali o zdrowym odżywianiu oraz roli owoców i warzyw. Na koniec wychowawczyni zachęciła do lektury książki „Covidowi stop” - historii opracowanej na podstawie badania sprawdzającego, jak dzieci i ich rodziny na całym świecie radzą sobie pandemią.
W klasie Ib Pani Sława Pietrowicz zaczęła od powitania łokciami. Uczniowie zastanawiali się, jak zmieniło się życie przez obostrzenia i restrykcje. Następnie zamienili się w Superbohaterów, którzy szukają rozwiązań w tej trudnej sytuacji. Rozmawiali na temat dbałości o bezpieczeństwo i zdrowie w oparciu o wiersz, ilustracje i film. Przedstawili scenki dramowe „Jak rozprzestrzenia się wirus?”. Zauważyli, że - aby epidemia się skończyła - należy dbać o zdrowie, dobrze się odżywiać, pić wodę i się zaszczepić. To wszystko nazwali tajną bronią w walce z chorobami.
Uczniowie klasy IIa podczas zajęć dowiedzieli się, od czego zależy nasze zdrowie, utrwalili piramidę zdrowego odżywiania, rozwiązywali wykreślankę o zdrowym żywieniu oraz, kolorując witaminki, dowiedzieli się o ich właściwościach. Na zakończenie Pani Bogna Rzetelska utrwaliła z uczniami najważniejsze zasady zachowania w czasie obowiązującego reżimu sanitarnego.
Klasa IIb wraz z Panią Ewą Łapawą rozmawiała na temat zdrowego żywienia i sposobu postępowania z wirusem COVID- 19. Uczniowie rozwiązali logograf z hasłem przygotowanym przez nauczyciela, nauczyli się krótkiego wierszyka pt. „Jestem sobie wirus mały”. Swobodnie zatańczyli przy piosence „Witaminki”, w zeszycie wykonali pracę plastyczną „Dbamy o siebie nawzajem”.
Najstarsze klasy edukacji wczesnoszkolnej też podjęły ciekawe i twórcze działania.
Pani Agnieszka Andrzejewska-Śmiejczak zaprosiła klasę IIIa do powitania „żółwikiem”, łokciem lub kolankiem. Następnie wykonano mapę myśli na temat COVID-19. Uczniowie narysowali też postać wirusa w karykaturze. Później obejrzeli animację „Bajka o koronawirusie”. Na jej podstawie wykonali kodeks zasad, które należy przestrzegać podczas pandemii. Zbiór zasad został zapisany i wyeksponowany w klasie pod hasłem: „Nie boję się COVID- 19, bo…”. Na koniec w grupach uczniowie wykonali plakaty informujące o roli szczepionek w zwalczaniu SARS- CoV-2 wraz z hasłami, które zawieszono na tablicach informacyjnych.
Klasę IIIb Pani Ewa Maśląka zachęciła do pogadanki nt. profilaktyki Covid-19. Uczniowie obejrzeli dwa filmy edukacyjne „Szczepienia są dla wszystkich, nie tylko dla dzieci” i „Jak działa szczepionka?”. Wyciągnęli wnioski po ich obejrzeniu i wskazali najważniejsze zasady, jakich trzeba przestrzegać, by nie zachorować. Na koniec dzieci wykonały rysunki.
Klasy edukacji wczesnoszkolnej w sposób bardzo rzeczowy i sumienny podeszły do swoich zadań. Dzięki temu nie tylko utrwaliły wiadomości o koronawirusie, lecz także poszerzyły wiedzę o roli szczepionek.