ZESPÓŁ SZKÓŁ W KĄKOLEWIE

6 września klasy I-III uczestniczyły w spotkaniach, których celem było pogłębienie wiedzy na temat dróg rozpowszechniania się wirusów. Tematyka zajęć była ściśle związana z działaniami na rzecz zahamowania pandemii koronawirusa SARS- CoV-2. Każda z wychowawczyń przygotowała zajęcia w formie dostosowanej do możliwości i wieku uczniów.

Klasa Ia z Panią Małgorzatą Suszek obejrzała krótką prezentację na temat COVID-19, by łatwiej zrozumieć, co to koronawirus i jak się przed nim bronić. Uczniowie utrwalili etapy mycia rąk z pomocą wiersza „Najpierw rączkom umyj brzuszki…”. Następnie rozmawiali o zdrowym odżywianiu oraz roli owoców i warzyw. Na koniec wychowawczyni zachęciła do lektury książki „Covidowi stop” - historii opracowanej na podstawie badania sprawdzającego, jak dzieci i ich rodziny na całym świecie radzą sobie pandemią.

W klasie Ib Pani Sława Pietrowicz zaczęła od powitania łokciami. Uczniowie zastanawiali się, jak zmieniło się życie przez obostrzenia i restrykcje. Następnie zamienili się w Superbohaterów, którzy szukają rozwiązań w tej trudnej sytuacji. Rozmawiali na temat dbałości o bezpieczeństwo i zdrowie w oparciu o wiersz, ilustracje i film. Przedstawili scenki dramowe „Jak rozprzestrzenia się wirus?”. Zauważyli, że - aby epidemia się skończyła - należy dbać o zdrowie, dobrze się odżywiać, pić wodę i się zaszczepić. To wszystko nazwali tajną bronią w walce z chorobami.

Uczniowie klasy IIa podczas zajęć dowiedzieli się, od czego zależy nasze zdrowie, utrwalili piramidę zdrowego odżywiania, rozwiązywali wykreślankę o zdrowym żywieniu oraz, kolorując witaminki, dowiedzieli się o ich właściwościach. Na zakończenie Pani Bogna Rzetelska utrwaliła z uczniami najważniejsze zasady zachowania w czasie obowiązującego reżimu sanitarnego.

Klasa IIb wraz z Panią Ewą Łapawą rozmawiała na temat zdrowego żywienia i sposobu postępowania z wirusem COVID- 19. Uczniowie rozwiązali logograf z hasłem przygotowanym przez nauczyciela, nauczyli się krótkiego wierszyka pt. „Jestem sobie wirus mały”. Swobodnie zatańczyli przy piosence „Witaminki”, w zeszycie wykonali pracę plastyczną „Dbamy o siebie nawzajem”.

Najstarsze klasy edukacji wczesnoszkolnej też podjęły ciekawe i twórcze działania.

Pani Agnieszka Andrzejewska-Śmiejczak zaprosiła klasę IIIa do powitania „żółwikiem”, łokciem lub kolankiem. Następnie wykonano mapę myśli na temat COVID-19. Uczniowie narysowali też postać wirusa w karykaturze. Później obejrzeli animację „Bajka o koronawirusie”. Na jej podstawie wykonali kodeks zasad, które należy przestrzegać podczas pandemii. Zbiór zasad został zapisany i wyeksponowany w klasie pod hasłem: „Nie boję się COVID- 19, bo…”. Na koniec w grupach uczniowie wykonali plakaty informujące o roli szczepionek w zwalczaniu SARS- CoV-2 wraz z hasłami, które zawieszono na tablicach informacyjnych.

Klasę IIIb Pani Ewa Maśląka zachęciła do pogadanki nt. profilaktyki Covid-19. Uczniowie obejrzeli dwa filmy edukacyjne „Szczepienia są dla wszystkich, nie tylko dla dzieci” i „Jak działa szczepionka?”. Wyciągnęli wnioski po ich obejrzeniu i wskazali najważniejsze zasady, jakich trzeba przestrzegać, by nie zachorować. Na koniec dzieci wykonały rysunki.

Klasy edukacji wczesnoszkolnej w sposób bardzo rzeczowy i sumienny podeszły do swoich zadań. Dzięki temu nie tylko utrwaliły wiadomości o koronawirusie, lecz także poszerzyły wiedzę o roli szczepionek.

Gościmy

Odwiedza nas 269  gości oraz 0 użytkowników.

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.